Ondernemers maken te weinig gebruik van mobiele marketing

Ondernemers spelen op dit moment nog onvoldoende in op de mogelijkheden van mobiele marketing. Dit blijkt uit een onderzoek van ING.

Toekomst mobiel internet

Naar verwachting bedragen bestedingen via smartphones over 5 jaar ongeveer 1 miljard euro. Mobiel internet zal naar verwachting over 5 jaar gebruik van internet via een desktop zelfs voorbij stijgen. Vanzelfsprekend zouden bedrijven hierop moeten inspelen door een mobiele strategie te creëren en uit te rollen. Echter blijkt uit een onderzoek van ING dat slechts 16% van de 350 ondervraagde kleine ondernemers een mobiele strategie heeft ontwikkeld. Meer dan 80% geeft aan nog helemaal niet bezig te zijn met mobiele marketing.

Mobiele marketing

Een van de redenen voor het ontbreken van een mobiele strategie is volgens de ondervraagden een gebrek aan tijd. Daarnaast vinden de ondervraagden hun bedrijf te klein om mobiele marketing in te zetten en zien zij er geen toegevoegde waarde in voor de onderneming. Van de ondernemers die wel een mobiele strategie hebben, heeft meer dan de helft een speciale website voor de smartphone. Een kwart van deze ondernemers heeft apps ontwikkeld voor klanten en een kwart verkoopt producten/diensten via de een mobiele site.

Visie

Zoals eerder aangegeven heeft een groot deel van de ondervraagde ondernemers geen mobiele strategie ontwikkeld. Toch vindt meer dan de helft van de ondernemers dat mobiel ondernemen de toekomst is in Nederland. Ook geeft 56% aan dat mobiel ondernemen steeds belangrijker wordt in de eigen organisatie.

Bron

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *